НАВЧАННЯ БЕЗ СВІТЛА ТА З ПОВІТРЯНИМИ ТРИВОГАМИ: ЯК ПРАЦЮВАТИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

Повітряні тривоги, планові та аварійні відключення електроенергії не дають можливості нормально жити та навчати. Тому вчителям необхідно реалізувати дієвий та водночас гнучкий план навчання. Але ускладненням є й те, що світло у вчителів та учнів вимикають в різний час.

Адміністрація закладу освіти радить педагогам звернути увагу на корисні лайфхаки.

Як підлаштувати освітній процес під нові умови

Зараз заклад освіти здійснює освітній процес виключно в онлайн-режимі. Дистанційним навчанням вже нікого не налякати, та й вчителі вже знають, як організувати таке навчання ефективно. Тож для проведення уроків використовуються різноманітні онлайн-інструменти, які за цей час вже стали улюбленими:

  • Teams;
  • Google Classroom;
  • Google Meet;
  • Zoom тощо.

Але ковідна дистанційка значно відрізняється від воєнної, тому найактуальнішою проблемою є переривання занять внаслідок відключення електроенергії та повітряних тривог. Тож педагогам доводиться адаптуватися до таких умов роботи. Що вони роблять:

  • записують уроки заздалегідь (або просто коли є світло) та надсилають учням;
  • продовжують перерване заняття, щойно з’явиться можливість;
  • дублюють матеріали з тем, які проходили під час заняття, на платформі для дистанційного навчання, яку використовує заклад освіти;
  • повторюють уроки для учнів, які не змогли підключитися до заняття через відсутність електроенергії (зазвичай, після обіду).

Ефективні методи та прийоми роботи під час воєнної дистанційки

Звісно, зараз перед освітянами стає одна мета – пояснювати теми так, щоб учні все зрозуміли. Таким чином, потрібно викладати інформацію:

  • чітко;
  • коротко;
  • максимально доступно.

Загалом педагоги використовують ті ж самі методи, що і раніше, але креативно адаптують їх до поточних умов.

Тож рекомендуємо звернути увагу до найпопулярніших методів, прийомів та інструментів:

1) Інтерактивні. Такі методи роблять освітній процес ефективним навіть у цих умовах.

2) Проєктне навчання. Завдяки сучасним ресурсам та індивідуальним і груповим проєктам зручно реалізовувати навчання не тільки онлайн, але й офлайн.

3) Навчальні відео та аудіо. Їх використовують у якості матеріалів, створених популяризаторами науки, також розробляють власні.

4) Онлайн-тести. Такий інструмент для перевірки знань учнів є простим та зручним.

5) Інтеграція. Чудове рішення, що дозволяє вивчити багато цікавого швидко та просто.

Як наздогнати пропущений матеріал

Для початку педагогам потрібно пояснити дітям, чому навчання проходитиме у якому темпі та форматі, та навіщо вчитель встановлює певні правила. Потім знадобиться розказати, які можуть бути наслідки недотримання цих правил. Учні мають розуміти, що інакше невивчене просто накопичуватиметься, і наздогнати пропущене буде надто складно.

Звісно, відставання все ж можливе, але в такому випадку вчителі радять наздоганяти матеріал:

  • під час зустрічей офлайн (якщо це можливо);
  • додаткових онлайн-занять;
  • з допомогою дублювання матеріалу;
  • за рахунок самостійного опрацювання деяких тем.

(Даний матеріал був розглянутий на засіданні МР (протокол № 3 від 04.11.2022 р.)

З повагою голова МР